De eerste dagen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

02 September 2008 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag 29 augustus dag van vertrek

Zo de laatste dag thuis nog een aantal dingen doen. Nog even de tuin aan kant en de koffers inpakken. Alles ligt al wel gereed maar nog even checken of alles wel klaar ligt. Zo en dan snel de koffers inpakken. Nog even onder de douche en dan op naar van der Valk want daar begint de vakantie. Om 19.00 uur stappen we in de auto en we zijn maar weer eens weg. Op naar van het hotel. Bij het inchecken blijkt dat we geluk hebben we krijgen een suite i.p.v een gewone kamer, alles is namelijk volgeboekt en daar door krijgen we deze balzaal. Nu snel de koffers wegzetten en een lekker hapje eten. Op tijd naar bed want morgen is het vroeg dag. Om 7 uur loopt de wekker af om te ontbijten en om 8 uur staat de bus gereed om ons naar Schiphol te brengen.

Zaterdag 30 augustus dag van vertrek.

Zoals gezegd loopt de wekker om 7 uur af gaan we gelijk ontbijten en vervolgens om 8 uur staan we bij de bus om naar Schiphol te gaan. Daar aangekomen blijkt het super druk te zijn dus dat wordt wachten geblazen. Maar na een poosje wachten en een bakje koffie is het dan toch zo ver, instappen en wegwezen. Om iets over half elf gaan we opstijgen en we doen er iets korter op het is maar 7 ½ uur vliegen dus we kunnen ’s middags al het een en ander doen. In New Wark aangekomen snel een weg vinden naar de trein om zo snel mogelijk naar de Big Apple te komen, maar dat valt nog niet mee. In ieder geval werken de automaten niet hoe wij willen dan maar cash betalen. Nu snel de trein in en daarna met de taxi naar het hotel. Dat hadden we zo gevonden inchecken de koffers de kamer op en dan snel nog het een en ander doen. Het is nu nog lekker vroeg 3 uur ´s middags. We zitten vlak bij het central park dus daar lopen we eerst even naar toe, maken er een kleine wandeling en gaan vervolgens de dure winkelstaat een stukje in. Het wordt tijd voor het avond eten en zoeken iets op om te eten, tegen over het hotel zit denken wij wel een goedkoop zaakje waar je lekker kunt eten en jawel hoor dat klopt. Lekker gegeten veel te veel dus blijft er een hoop over. ’s Avonds lopen we nog naar Broadway en komen ook nog op Times sqaure uit, alles ligt dus lekker kort bij elkaar. De voetjes beginnen aardig zeer te doen en de oogjes worden ook zwaarder dus maar snel terug naar het hotel om te gaan slapen. Morgen op tijd weer op kunnen we een hoop doen.

Zondag 31 augustus 1e volle dag New York

De wekker loopt op tijd af. Op ons gemakje douche ontbijten en we zijn maar weer eens op pad. We nemen de hop on hop off bus en kijken waar we uitstappen. We komen langs ground zero en stappen dus maar even uit. Als we in deze grote bouwput kijken kun je niet voorstellen dat daar 2 van die grote flats hebben gestaan. Je ziet eigenlijk alleen maar veel kranen en veel bouwketen. We lopen nog een stukje door en komen bij het water uit en zien gelijk het vrijheidsbeeld staan. Lopen dus op ons gemak die kant uit. Bij de hop on hop off zat ook een kaartje voor een rondvaartboot,het is een watertaxi. En daar maken we maar gebruik van. Tijdens het wachten nemen we een hotdog en iets te drinken. De boot op en we zien weer van alles. Het vrijheidsbeeld uitzicht over Manhattan de Brooklyn bridge de Manhattan bridge en de Williams zie je in de verte. Na een klein uurtje varen gaan we weer aan de kant. Snel de bus opzoeken want we willen nog veel doen. De bus gevonden en nu op naar Brooklyn halverwege stappen we uit en lopen de Brooklyn bridge over wat een lengte.en de hoogte val gelukkig mee. We lopen in het midden van de brug dus dat gaat goed, diversen plaatjes schieten. De hop on hop of weer gevonden en dan nu terug richting Impire state Bilding lopen. In de tussentijd doen we ook nog een lekker hapje. Vervolgens gaan we weer snel verder we komen ook toevallig langs St Patrick church en kunnen snel even binnen kijken want de deuren staan open. Snel verder want er zal wel een flinke rij staan om boven te komen en ja wel een dik uur wachten maar dan heb je ook iets. Eenmaal boven maken we een aantal foto's en Ron filmt een stukje. Het is inmiddels al weer flink laat geworden dus snel op zoek naar het Warwick hotel maar voor we daar heen gaan nemen we natuurlijk nog iets te drinken. Ook nemen we nog iets te drinken op de kamer en dan gaan de luikjes dicht want morgen hebben we ook nog een hele dag New York staan.

Maandag 1 september 2e dag New York

De wekker is nog niet afgelopen voor de wekker wakker dus. Ontbijten en op naar de hop on hop off bus voor Upper Town. Aan het eind stappen we uit en lopen een stuk door Central Park. We lopen naar het empire state building In het park zie je van alles fietsers hardlopers bruidspaartje en ga zo maar door. Wel een tegenstelling zo in het bos en op de achtergrond de hoge flats echt een plek om tot rust te komen. Daarna stappen we in de bus voor de Down town lmpire state Bilding om nog wat foto’s te schieten bij dag licht en dan ook nog even naar het Chrysler Bilding. Als je daarnaar toe loopt kom je ook langs het Central station, dus ook daar lopen we even binnen. Even wat foto’s maken en dan weer door naar de bus we willen de Brooklyn loop nog even doen.Maar dat even wordt wel wat langer. We krijgen eerst stukken met de bus. Moeten we wachten op een nieuwe bus vervolgens verdwaald de bus omdat er op de normale route een of ander festival plaats vind en we met de bus niet overal kunnen komen. We doen er een flink aantal uren over en besluiten halverwege het is dan inmiddels al weer bijna 8 uur met de metro terug naar de stad te gaan. Lekker druk. Nemen onderweg nog iets te eten en gaan dan naar het hotel. Nemen nog een borrel en gaan dan slapen, Morgen weer een nieuw avontuur want de camper moet gehaald worden. Dus met de taxi naar het station vervolgens naar het vliegveld en vandaar uit naar het verhuurbedrijf.