Weer een eind verder in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Weer een eind verder in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Weer een eind verder in Canada

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

13 September 2008 | Canada, Toronto

Dinsdag 9 September Quebec

We hebben vandaag een busdag. Het regent en dat komt dus goed uit, wel jammer want alles zit pot dicht. We gaan eerst op ons gemak met een shuttle bus naar de stad. Is trouwens nog een flink eindje van de camping vandaan. In de stad aangekomen gaan we de oude stad bekijken, Komen door vestingpoorten en tussen de oude muren van de vestiging. Past trouwens allemaal maar net. We komen van allerlei gebouwen tegen, regeringsgebouwen, kerken en noem ze verders maar op. Na een klein 1 ½ rond gereden te hebben en veel gezien, echt jammer dat het regent. Stappen we weer uit en gaan een hapje eten om vervolgens weer in de bus te stappen om de middag door te brengen. We gaan als eerste naar de hoogste waterval in Canada 83 meter hoog. Wat een water komt daar naar beneden donderen. Even daar rond gekeken te hebben rijden we weer verder naar een kopenboer een chocolademakerij en een bakker. Tussen de bedrijven door zien we nog heel wat oude huizen en komen we ook op het eiland dat vlak bij Quebec ligt. Zo na een dagje bussen wordt het nu pas droog en maken we op de opstap plaats nog snel even een paar foto’s met droog weer. Morgen gaan we weer verder en komen hier niet meer terug. Morgen gaan we naar Montreal

Woendag 10 september Quebec Montreal 40940

Het ochtend ritueel zoals bekend is weer gedaan en om 9 uur zitten we alweer op de weg, Ja dat noemen ze vakantie vroeg op en veel rijden. Gelukkig het is weer droog het zonnetje schijnt een beetje maar is nog niet echt warm, maar ja nog altijd beter dan regen. Vandaag moest er niet zoveel gereden worden dus rijden we lekker binnen door. Duurt allemaal wel wat langer maar je ziet veel meer. We rijden langs de St Lawrence River. Mooie plaatjes maar je kunt bijna nergens stoppen. We nemen onderweg nog een lekker bakje koffie en rijden vervolgens richting Montreal. Eerst even een plekje zoeken voor vannacht en daarna weer de stad in. De camper op een grote parkeerplaats gezet en vervolgens met de metro de stad in. Gaat goed en kost bijna niks. Met die grote camper zie je zo weinig vandaar maar op deze manier. Na een tijdje tussen de gebouwen gelopen te hebben en op ons gemakje rondgekeken te hebben gaan we naar het olympisch gedeelte. Je ziet er eigenlijk niet veel meer van alleen het stadion en daar kun je niet eens terug vinden wanneer die spelen geweest zijn. We nemen de metro terug naar het beginpunt en rijden toch nog eens een flinke 30 km om op de camping te komen. Lekker koken en we nemen nog een borrel met een hapje en gaan weer lekker slapen morgen loopt de wekker weer op tijd af dus.

Donderdag 11 september Motreal Ottowa 41161

Zo de wekker loopt weer lekker op tijd af. Het is niet zo ver rijden vandaag dus doen we het lekker rustig aan. Op ons gemakje een hapje alles weer in de kastjes en we kunnen weer rijden. De Tom-tom weer ingesteld op de municipal camping en dat vind hij natuurlijk altijd. We rijden lekker op op gemak onderweg stoppen we voor een bakje koffie en een hapje erbij. We zijn redelijk vroeg op de camping krijgen weer van alles mee en eten eerst even wat voordat we Ottowa ingaan. Een lekker eitje met een boterhammetje gaat er altijd wel in. Zo alles weer lekker opgeruimd kunnen we er vantussen. Op naar Ottowa, de campings liggen steeds wel op een grote afstand dus er moet altijd een plekje gezocht worden voor de camper. Dat lukt tot nu toe aardig in Ottowa vinden we aan het eind van de straat een plekje waar je volgens ons zo de camper weg kunt zetten, als we terugkomen en er zit een prent op hebben we pech. We lopen met het boek in de hand langs de regeringsgebouwen. Zijn er nogal wat dus is een aardig eindje lopen. Erom heen lukt zelfs ook wel. Het is weer lekker weer dus nemen we het er maar lekker van. Na een uurtje gelopen te hebben zoeken we iets waar we kunnen drinken. Nemen er een gaan dan vervolgens nog een stukje verder daar is een klein marktje. Snel erdoorheen lopen en langzaam aan gaan we weer naar de camper. Op ons gemakje terug naar de camping daar nemen we een lekker borreltje en doen een klein tukje. Lekker hapje eten en vervolgens is het alweer avond. Morgen op naar Toronto is een aardig eindje rijden dus op tijd naar bed.

Vrijdag 12 september Ottowa Toronto 41341 41617

Weer vroeg uit de veren we moeten een flink eind rijden vandaag dus. Om 9 uur zitten we weer achter het stuur en gaan we richting Toronto. We nemen niet het hele stuk rijksweg want dat is zo saai rijden. We nemen ook wat tussen weggetjes. Jammer dat het bewolkt is kun je niet ver kijken de flauwe dalen in de vele bomen en de vele watertjes die je tegen komt. Onderweg nemen we op een bakje koffie en rijden vervolgens weer verder. Rond de middag nemen we een bakje soep en de chauffeur vervolgt zijn route weer. Op sommige stukken kom je echt niemand tegen en op andere stukken is het weer druk. Maar ja kun je ook niet in de file komen te staan. Jammer want aan het eind van de middag staan we er weer midden in lijkt Nederland wel op vrijdag middag. Tussendoor ook nog snel even boodschappen doen en vervolgens de camping gaan zoeken. Deze is trouwens een aardig eindje van de stad vandaan dus morgen met het openbaar vervoer naar Toronte. Eten een borrel en naar bed.

• 16 September 2008 - 13:36

Richard:

die wekker heeft het wel druk bij jullie.

Nog steeds naar je zin, aan de foto's en leuke verhaal te zien wel.

groetjes.

Richard