Woensdag 16 september Mile 289 - Reisverslag uit Stockton, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Woensdag 16 september Mile 289 - Reisverslag uit Stockton, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Woensdag 16 september Mile 289

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

20 September 2009 | Verenigde Staten, Stockton

Bischop Yosemite Stockton

Eindelijk is het een keertje gelukt net voor dat de wekker afliep werden we wakker. Even onder de douche een lekker ontbijtje en we zijn maar weer eens weg. De eerste stop maken we bij Crowley Lake eindelijk zien we weer eens wat water na al die dagen, de bomen komen ook weer te voorschijn dus de temperatuur zal ook wel afnemen. Op naar Yosemite, dit doen we via de Tiogapas. Lekker veel bochtjes en op aardige hoogtes. Ron weer in zijn sas en Ina iets minder het eerste gedeelte zit ze dan ook aan de goede kant tegen de berg aan het tweede stuk zit ze verkeerd maar ja we moeten toch naar beneden. Halverwege nemen we een boterham met een beker melk want ook de inwendige mens heeft op zijn tijd het een en ander nodig. Op een grote plek is te zien dat er nog niet zo lang geleden een brandje is geweest je ruikt het gewoon nog. Even stoppen en inderdaad op 26 augustus heeft het hier nog gebrand. Zo langzamerhand komen we uit in Yosemite Village. Veel auto’s en weinig plek om de camper te parkeren dus we rijden een klein rondje en gaan vervolgens weer verder. Nu rijden we richting San Fransisco want daar willen we morgen uit komen, Nog snel even wat boodschappen doen voor het eten vanavond en morgenochtend. En dan op zoek naar de camping de TT brengt ons weer waar we heen willen. Receptie is al gesloten dus een formuliertje invullen en morgenochtend betalen de camping ligt kort aan het water. Eerst even op ons gemak iets drinken en dan met het eten beginnen. Lekker vis met aardappelpuree en groente. Na de afwas is het alweer tijd voor een bakje koffie. Nemen een borreltje en doen een spelletje kaarten 1000. Morgen hoeven we niet zover weg maar toch gaat de wekker weer op 8 uur. Kunnen we alvast de omgeving van San Francisco verkennen