Donderdag 17 September Mile 217 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Donderdag 17 September Mile 217 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Donderdag 17 September Mile 217

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

20 September 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

Stockton Delta San Francisco

Ron heeft lekker geslapen Ina niet veel wakker geweest maar ja dat hoort en nu eenmaal bij. Is er ook nog iemand die om 6 uur met een Harley van de camping wegrijd en dan is het niet gek dat je niet lekker geslapen hebt. En dan ben je wel wakker. Toch nog heel even geslapen. Om half 8 is is de wekker afgelopen we zijn dus weer lekker op tij wakker dus weer lekker een douche en een ontbijtje. En om 9 uur zitten we in de camper om naar San Francisco te rijden. We moeten echter wel om rijden want de weg die we willen gaan is afgesloten. Dus daar gaan we dan. Een flink stuk extra rijden dus. Het is aardig druk op de weg dus we doen het rustig aan. Het is niet zo heel ver dus. Rond de klok van 11 uur rijden we naar de Golden Gate Bridge. Even een parking opzoeken en dan een stukje over de Bridge lopen. Niet helemaal eroverheen maar tot ongeveer de helft. Na een klein half uurtje te hebben rond gelopen gaan we terug naar de camper en rijden vervolgens naar de Muir Woods. Hele hoge en brede bomen. Leuke route om naar toe te rijden allemaal slinger de slang. Ron dacht via de alternatieve route in San Francisco uit te komen maar we hebben gewoon een rondje gereden. Even via de TT kijken of er in de buurt een camping zit en jawel nog in de stad zit er eentje. Snel even opzoeken want anders hebben we straks geen plekkie en dan moeten we nog verder zoeken. Plek stelt niet veel voor maar we kunnen slapen vannacht en dat is toch het belangrijks. Eerst nog even vlees kopen want dat valt hier toch niet mee. Al zoveel winkels gehad maar geen vers vlees of groente. Eindelijk de Safeway heeft van alles dus nemen gelijk extra mee voor de vriezer dys eten kunnen we ook weer. Het is nog vroeg en te vroeg om te gaan relaxen dus we gaan nog even naar Fishersmans Wharf om daar een stukje te lopen. Alleen dat feest gaat niet door. 45 Dollar om de camper te parkeren dus dat doen we morgen wel. Met een shuttle naar de stad en weer terug de camping voor 12 dollar pp dus daar kun je niet voor sukkelen. Als alternatief rijden we Route 49 kom je langs heel veel bezienswaardigheden. Een stuk staan we over want de stad zullen we morgen ook wel weer zien. Om half 7 begint de inwendige mens op te spelen en er moet gegeten worden. Koken doen we vanavond niet dus snel iets opzoeken. Het is niet veel maar gegeten hebben we. Nu snel terug naar de camping kunnen we een borreltje nemen en een kaartje leggen. Ina moet revanche nemen op Ron want die heeft gisteren gewonnen.