Zaterdag 3 Oktober Mile 100 - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Zaterdag 3 Oktober Mile 100 - Reisverslag uit Zion, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Zaterdag 3 Oktober Mile 100

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

07 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Zion

Bryce Canyon Zion

Met de kou is het vannacht gelukkig meegevallen alhoewel we wel onder 2 dekens geslapen hebben. We gaan eerst even lekker douchen en er wordt gevraagd of er beter weer op komst is. Ron gaat namelijk in zijn korte broek naar de douche staan ze hier nogal van te kijken dus. Even lekker opgefrist en we nemen nog een lekker ontbijtje en dan zitten we vervolgens net na 9 uur weer in de cockpit. Op naar Zion. Is vandaag niet zo ver rijden want Bryce en Zion liggen redelijk dicht bij elkaar. Om kwart over 11 rijden we dan ook het park binnen waar we eerst een bonnetje moeten kopen voor de tunnel 15 dollar. En daar hebben we plezier van gehad. In de tunnel stond een camper met stukken en die kon niet meer voor of achteruit dus moest er een takelwagen komen vanuit het dorp. Dan kon wel eens even duren en aangezien we niet konden keren zat er niks anders op dan wachten. Het was gelukkig in die tussentijd ook weer wat warmer geworden dus dat was het probleem niet. Lekker genieten van het zonnetje dan maar en we nemen in die tussentijd ook maar gelijk een boterhammetje. Na een kleine 1 ½ uur kwam de boosdoener uit de tunnel. Dee nog even schoonmaken en we konden weer verder. Leuke tunnel om te rijden van de 2 banen moest je dus in het midden gaan rijden zo laag is hij dus op sommige plaatsen. Na de tunnel gelijk haarspeld bochten en mooie ver gezichten. Eenmaal bij het visitor center aangekomen stappen we in een shuttle om de canyon te bekijken. Mooie stijlen wanden waar je de mensen aan ziet hangen. Slapen doen ze trouwens ook aan de wand maar ons niet gezien. Na weer een flink aantal plaatjes geschoten te hebben en gefilmd gaan we terug naar de camper weer op. Het is eigenlijk al weer tijd om een camping te zoeken. Even in het boek kijken waar we morgen heen willen, we doen dus nog een andere weg in Zion en gaan dan op weg naar de Grand Canyon. Op de weg komen we een camping tegen waar nog een plekje is dus hier gaan we vanavond slapen. De camper in zijn achteruit en snel de koelkast in om iets te drinken. Rond een uurtje of 6 gaan we een hapje eten en het is zo lekker dat we dat op ons gemak weer buiten doen. De kou is weer weg. Even de afwas en dan een stukje lopen. Kaarten want Ina heeft weer iets goed te maken Ron heeft gisteren weer gewonnen.

• 08 Oktober 2009 - 11:26

Marian:

We weten het! Ron is nou eenmaal letterlijk een figuurlijk een Bikkel.
    xxx