Maandag 5 Oktober Mile 225 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Maandag 5 Oktober Mile 225 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Maandag 5 Oktober Mile 225

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

07 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Grand Canyon

North Rim Grand Canyon South Rim Grand Canyon.

De wekker loopt wel heel erg vroeg af 7 uur we moeten nog al een eindje je kunt van hier de overkant zien een kleine 10 mile maar om er te komen moet je dus 225 mile rijden. Nou dat doen we dan ook maar. Eerst even een katte wasje en vervolgens snel een bakje koffie halen een boterhammetje eten we onderweg wel. Trouwens een mooie maar eentonige weg om te rijden. Veel zand en rode bergen. Ook rijden we de Colorado river over en een klein stukje verder Little Colarado River. Stond inderdaad niet veel water in. Om een uurtje of 11 zijn we dan aan de andere kant. Eerst even een kijkje nemen bij Dessert View en vervolgens ook nog bij Navajo Point en Grandview Point we zijn op nog meer plaatsen gestopt dus. We kijken eerst even in het plaatsje Mather Point of er nog een plekje is voor vannacht. Niet op de camping met stroom maar wel weer een plekje zonder. Is niet zo erg het is niet zo koud als gisteren dus dat kan nog wel. We kijken eerst even op de plaza of er iets te eten valt. En jawel hoor hamburger met patat natuurlijk. Nou vooruit dan maar zoveel hebben we dat nog niet op. Vervolgens stappen we op de shuttle om naar Yajaki Point te gaan, daar mogen geen auto’s komen dus als je dit wil zien zul je in moeten stappen. We schieten er een paar plaatjes en gaan vervolgens terug naar het visitor center. We lopen op ons gemakje naar het dorpje en nemen vervolgens de camper weer om naar het treinstation toe te gaan, maar deze is al gesloten. Het is inmiddels al weer een uurtje of 5 en we gaan op ons gemak naar ons plekje. Even de route voor morgen bekijken met een lekker blikje drinken. Om vervolgens weer te gaan kokkerellen. Morgen mogen we wat langer blijven liggen hoeven niet zo lang te rijden, dus. We doen nog een spelletje kaarten en vervolgens vroeg naar bed want het is hier weer fris dus lekker onder de dekens.

• 08 Oktober 2009 - 11:36

Marian:

Eentonig of niet ik had graag in jullie schoenen willen staan om van dit moois te kunnen genieten. Weet nog heel goed hoe ik me destijds voelde: erg nietig.
    xxx Marian