20-10 Padang Sidempuan - Bukittinggi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 20-10 Padang Sidempuan - Bukittinggi - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

20-10 Padang Sidempuan - Bukittinggi

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

21 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Weer een dag met veel km 286
Na het ochtend ritueel gaan we weer op weg om haf 8 zitten we in de bus voor een lange trip vandaag. We zullen niet voor een uurtje of 8 in het hotel zijn. We stoppen eerst bij een kruidentuin waar we diversen kruiden te zien en te ruiken o.a. kaneel peper nootmuskaat. Een aap sturen ze de boom in om kokos te plukken en dan nemen we een slokkie en mogen we proeven van de kokos. Deze is echt niet lekker nemen we maar een klein beetje. Snel de bus weer in om naar de volgende stop te gaan. Via een loopbrug komen we bij een mooie waterval. Ze hebben er net een slang gevangen, en ze zijn volop bezig om een waterpark te maken, vervolgen gaan weer naar de bus via de smalle loopbrug. Onderaan de brug zijn ze aan het baggere. We nemen een bakje koffie bij Lia Garden en gaan dan weer verder. Komen kleine huisjes tegen waarin de moslinkinderen cursus moeten volgen van 2 jaar. We maken nog een stop bij een goudzoeker die goud aan het zoeken is in de rivier. De mannen zoeken naar goud en de vrouwen oogsten de rijst. We maken ook weer een stop bij de warmwater bronnen 250 graden en doen er nog een kleine rondwandeling. Nemen nog een aantal plaatsjes van de sawas en rijden door diversen dorpen. We stoppen voor een lopend buffet en nemen op ons gemak een bintang. Nog een stop bij de sawas en we rijden weer verder via een van de andere dorpen. Het is aardig donker aan het worden en we moeten de evenaar nog over jammer dat het donker is maar we kunnen toch een paar plaatjes schieten. We komen pas rond half negen in het hotel en nemen maar een hapje in het hotel. Ook hier is na een paar pilsjes het bier weer op, dus gaan we maar slapen want het is inmiddels weer tijd om naar bed te gaan. Morgen moeten we om half 9 al weer in de bus zitten.

• 22 Oktober 2011 - 11:30

Marian:

Nou ja, te gek....
    Waarom is er nu geen Marian Garden?
    Ik heb ook altijd pech! Je komt alleen Lia overal ter wereld tegen :-)
    xxx Marian