30-10 Malang - Kalibaru - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 30-10 Malang - Kalibaru - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

30-10 Malang - Kalibaru

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

02 November 2011 | Indonesië, Malang

Vandaag weer lekker op tijd uit bed rond een uurtje of 7 moeten we alweer in de bus zitten dus weer vroeg uit de veren. We gaan vandaag naar Kalibaru is weer een flinke tijd in de bus zitten dus we kunnen ons lol weer op Je komt van alles tegen onderweg een man op een brommer met heel veel ballonnen en vrachtwagen vol met brommers diversen bintjangs die staan te wachten tot ze aan de slag kunnen. Wat een temperaturen om in te werken. Wij houden het maar net uit, laat staan als we nog zouden moeten fietsen. Hele gezinnen op de brommer. Vader moeder en dan ook nog een 2 kinderen. Ook het suikerriet wordt op de fiets vervoerd. Alleen achteruit kijken kan niet want het is zo hoog opgestapeld. Ook komen we nog een heel oud vervoermiddel tegen en ossenkar. Prachtig gezicht. De ossen hebben zelfs schoentjes aan met strik nog wel. Ook komen we natuurlijk de mooie rijstvelden weer tegen. Ook de mensen die wassen, en zichzelf wassen en kinderen die spelen in de riviertjes. Van het ene uiterste in het andere uiterste. Ook rijden we een vrachtwagen vol met arbeiders voorbij, tot zijn nok vol met werkvolk onbegrijpelijk. We zien ook nog een gecombineerde vrachtwagen met koeien en mensen je weet niet wat je ziet. Onderweg stoppen we natuurlijk weer voor een lunch. Rond een uurtje of 4 komen we bij het weeshuis aan. Eerst krijgen we een rondleiding door de kruidentuin. Daar komen we weer van alles tegen. Koffie peppetjes cacao nootmuskaat, kaneel. Ook zien we nog iemand vliegensvlug een kokosboom in klimmen om een kokosnoot te plukken natuurlijk mogen we er weer van proeven. Vervolgens maken we dan een wandeling door de rijstvelden. Daarna gaan we terug naar de plaats waar we zijn samen gekomen en voeren de kinderen hun toneel stukjes op. Pracht gezicht hoe groot en klein ze ook zijn. We krijgen ook nog een lekker bakje koffie met een lekkere koek erbij. Het is inmiddels weer tijd om afscheid te nemen gaan we naar het hotel. Leuke huisjes heel eenvoudig. Hier zou je trouwens ook niet veel langer willen blijven. We eten in het hotel omdat de stad iets te ver weg is. Alleen duurt het even voor we kunnen gaan eten. Na het eten nemen we in de lobby met een klein groepje nog iets te drinken en gaan rond een uurtje of 11 naar bed. Morgen moeten om 7 uur alweer in de bus zitten want we gaan naar het laatste eiland.