23 april Marrakesh Casablanca Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 23 april Marrakesh Casablanca Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

23 april Marrakesh Casablanca Rabat

Door: ronina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

08 Mei 2012 | Marokko, Rabat

De wekker loopt af om half 6 we nemen de ander half uur regel weer in acht. Douchen koffers buitenzetten en vervolgens ontbijten. Hebben we nog even tijd over om te relaxen voor we de bus in gaan. Even lekker de benen strekken na het eten of nog even wat kleine dingetjes doen voor je de bus in gaat. We gaan via goede 4 baans wegen naar Casablanca om daar The Hassan II Mosque te bezoeken. Dit is een optionele excursie dus laten we maar eens binnen gaan kijken. Giifantisch grote moskee. Zelfs het dak kan open met mooi weer, werkt dan tevens als airco want warm worden kan We rijden weer een stuk verder om het mausoleum te bezoeken met daar op de voorgrond de nooit gebouwde moskee maar je ziet wel al de pilaren het had de grootste van Marokko moeten worden maar door wisselingen van koningen is dee nooit afgemaakt. We nemen een kijkje in de rijk gedocereed mausoleum van Mohammed V en rijden door het oude stads gedeelte. tevens brengen we ook nog een bezoekje bij het koninklijke paleis. We mogen wel foto's maken maar dan op gepaste afstand vanaf een denkbeedlige lijn dus. Het is al weer aardig laat op de dag aan het worden en het wordt tijd om het hotel op te zoeken en dat vinden we na een klein uurtje rijden in Rabat. Vlak bij de medina mar op verzoek van Yoessef blijven we daar maar weg want op het stuk waar we zitten is het binnen die muren niet altijd even veilig. Zo de koffers naar de kamer en dan is het tijd voor een pilsje. Na een hele dag zitten willen we voor het heten de benen nog even strekken dus lopen we een klein stukje Rabat door. Wat een hoop oude Mercedessen, allemaal taxies en de mensen staan er nog voor in de rij ook. Om 8 uur hebben we afgesproken om te gaan dineren. Ook hier eten we weer lekker. Na het eten blijven we met een klein groepje plakken nemen nog wat te drinken en gaan lekker slapen, morgen hoeven we dan niet zo vroeg in de bus te zitten maar we zijn van het zitten en de indrukken toch wel een beetje moe