28 april Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 28 april Marrakesh - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

28 april Marrakesh

Door: ronina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

03 Juni 2012 | Marokko, Marrakesh

We zijn weer terug in Marrakesh we hebben niet op de zelfde kamer geslapen, deze is iets groter dan de eerste keer. Om 9 uur beginnen we de dag met een bezoek aan de Marjorell-tuin, Diversen uitzonderlijke plangen catussen, bamboe en hele mooie bloemen net als we binnen lopen begint het een beetje te regenen maar ja als dat de enige regen is voor vandaag dan is het niet erg, Gelukkig hebben we onze jassen meegenomen dus koud hebben we het niet. Na het bezoek aan de tuin gaan we via de poort Bab Agnoau de binnenstad in om daar de Saadische graven te bezoeken. Vrij druk dus we moeten even in de rij staan. We kijken wat rond en gaan daarna een bakje koffie doen. Pracht zicht op de ooievaars want die zie je hier volop. Na deze koffie stop gaan we door de smalle straatjes . Lopen nog langs de Koutoubia Moskee en gaan vervolgens naar het paleis Bahia. Mooi gebouw wat voor een groot gedeelte is gerestaureerd en waar ze nog steeds aan bezig zijn. Het is weer tijd om iets te gaan eten dus dat doen we ook op ons gemak. Daarna de bus weer in terug naar het hotel. We lopen een klein stukje naar het Djeema-el-Fnaplein was verder lopen dan we dachten, terug nemen we toch zeker een tacxi. Wat een mensen massa. Veel kraampjes. Tijd om eerst nog wat Tshirts in te slaan en we gaan natuurijk ook nog iets drinken want de temperatuur is inmiddels al weer aardig opgelopen. Geen jassen meer maar korte mouwen. We nemen na een poosje lopen inderdaad de taxi om terug te gaan. Helemaal terug in het hotel is het weer tijd voor een pilsje. Een aantal andere zitten al lekker buiten en we sluiten gezellig aan. Rond een uurtje of 8 is het weer tijd om te gaan eten. Na het eten kletsen we nog gezellig en gaan dan weer op tijd naar bed. morgen alweer de laatste dag van deze korte vakantie.