Van dag tot dag en de route - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Van dag tot dag en de route - Reisverslag uit Oudenbosch, Nederland van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Van dag tot dag en de route

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

23 Juli 2012 | Nederland, Oudenbosch

Dag 1 Amsterdam-Kaapstad
Vertrek vanaf Schiphol via London naar Zuid-Afrika.
Dag 2 Kaapstad
Na aankomst op de luchthaven heeft u een transfer naar uw hotel. In de middag ontmoet u uw lokale reisleider en medereizigers in het hotel. Vandaag en morgen verkennen we Kaapstad en omgeving.
Dag 3 Kaapstad
We maken een enerverende wandeling naar de markante Tafelberg, bezoeken het gezellige V&A Waterfront, Kaap de Goede Hoop en Stellenbosch in de Kaapse wijnlanden. (O)
Dag 4 Kaapstad - Namaqualand 475 km
Verscheidenheid is het sleutelwoord voor de onontgonnen schoonheid van de Westkust. Oude vissersdorpen en sfeervolle kusten wedijveren met de diversiteit in fl ora en fauna. Aan het begin van de lente verandert het anders zo droge Namaqualand in een zee van kleurrijke wilde veldbloemen. (O,D)
Dag 5 Namaqualand -Oranjerivier 210 km
We rijden naar de natuurlijke grens tussen Zuid-Afrika en Namibië: de Oranjerivier. Aan de oever slaan we ons tentenkamp op. ’s Middags begint een tweedaagse kanotocht. Vannacht kamperen we onder de sterrenhemel. (O,L,D)
Dag 6 Oranjerivier
De Oranjerivier, met 1860 km de langste rivier van Zuid-Afrika, kronkelt zich een weg door het woestijnlandschap en gebergte van Richters nationaal park. (O,L,D)
Dag 7 Oranjerivier - Fish River Canyon 455 km
We reizen naar de indrukwekkende Fish River Canyon. Vanaf verschillende uitkijkpunten heeft u een schitterend uitzicht op de diepe kloven. (O,L,D)
Dag 8 Fish River Canyon - Namib Woestijn 510 km
Zandduinen en verlaten woestijnlandschap kenmerken de droge Namib woestijn. In een privé wildreservaat slaan we ons kamp op. (O,L,D)
Dag 9 Namib Woestijn
Vandaag maken we uitgebreide verkenningen te voet en per safaritruck. De avondrit in de woestijn is bijzonder. (O,L,D)
Dag 10 Namib Woestijn - Swakopmund 290 km
Vroeg op voor een bezoek aan de hoge zandduinen van Sossusvlei. De klim naar de top van de duinen is pittig maar wordt beloond met fraai uitzicht. Komend vanuit de woestijn lijkt de kustplaats Swakopmund als een fata morgana boven de zandduinen te zweven. (O,L,D)
Dag 11 Swakopmund
Een vrije dag. Duitse invloeden zijn direct te herkennen; Duitse vakwerk huizen en historische gebouwen bepalen het straatbeeld. (O)
Dag 12 Swakopmund - Spitskop 225 km
We bezoeken de Cape Cross zeehondenkolonie en rijden daarna verder naar Spitskop. In dit landschap van bergen en rotsen slaan we onze tenten op. (O,L,D)
Dag 13 Spitskop-Brandberg 210 km
Dieper het woestijnlandschap in naar Damaraland. Wie weet stuiten we onderweg op een kudde Woestijn olifanten. Bij Brandberg zien we prehistorische rotstekeningen van de oorspronkelijke bewoners, de nomadische Bosjesmannen. (O,L,D).
Dag 14 Brandberg-Etosha 385 km
In Etosha, één van de grootste nationale parken van zuidelijk Afrika, treft u een zeer rijk dierenleven met meer dan 114 beschermde diersoorten. Een groot deel van dit vlakke reservaat wordt in beslag genomen door de Etosha Pan, een zoutmeer dat alleen in de regentijd water bevat. (O,L,D)
Dag 15 Etosha 180 km
We trekken verder Etosha in en kamperen bij Fort Namutoni. In de avond bespieden we het wild. (O,L)
Dag 16 Etosha-Caprivi 515 km
We laten het droge woestijnlandschap achter ons en reizen naar de vruchtbare Caprivi. Aan de oever van de machtige Okavango rivier slaan we ons tentenkamp op. (O,L,D)
Dag 17 Caprivi-Maun 350 km
De zandvlaktes van de Kalahari woestijn, begeleiden ons naar Maun, onze toegangspoort tot de Okavango Delta. (O,L,D)
Dag 18 Maun-Okavango
Met mokoro’s, uitgeholde boomstammen, varen we over de waterwegen van de delta naar ons kamp. De Okavango met haar rijke fl ora en fauna is een paradijs voor natuurliefhebbers. (O,L)
Dag 19 Okavango - Makgadikgadi 325 kmDeels per mokoro terug naar het hotel in Maun. Even opfrissen en daarna reizen we met de safari truck naar de Makgadikgadi zoutpannen. (O,L,D)
Dag 20 Makgadikgadi – Victoria Watervallen 445 km
Deze morgen maken we een safari in het Chobe nationaal park met haar enorme olifantenpopulatie. In de middag passeren we de grens op weg naar de majestueuze Victoria Watervallen. (O,L,D)
Dag 21 Victoria WatervallenNa bezoek aan de watervallen is de middag vrij om optionele excursies te maken, zoals een rondvlucht boven de watervallen en een cruise over de Zambezi rivier. (O)
Dag 22 Victoria Watervallen – Hwange 145 km
Terug naar de bush. In het nabijgelegen Hwange nationaal park maken we een uitgebreide safari. (O,L,D)
Dag 23 Hwange – Matobo 360 km
De brede straten in Bulawayo herinneren aan de tijd dat men met ossenwagens door de straten trok. ‘s Middags bezoekt u het Matobo National Park. (O,L,D)
Dag 24 Matobo - Limpopo 410 km
We passeren de grens met Zuid-Afrika en rijden verder door de Limpopo Provincie. In een privé wildreservaat slaan we ons tentenkamp op. (O,L,D).
Dag 25 Limpopo-Johannesburg 300 km
Een korte ochtendwandeling om fraaie rotstekeningen te zien. Daarna zet u koers naar Johannesburg. Tijdens het diner neemt u afscheid van uw reisleiding en reisgenoten. (O,D)
Dag 26 Johannesburg-AmsterdamVandaag kunt u op eigen gelegenheid de omgeving verkennen. ‘s Middags transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht via Frankfurt naar Amsterdam. (O)
Dag 27 Amsterdam
Aankomst