Donderdag 2/10 LakesEntrances WilsonsPromotory 384 - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Donderdag 2/10 LakesEntrances WilsonsPromotory 384 - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Donderdag 2/10 LakesEntrances WilsonsPromotory 384

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

02 Oktober 2014 | Australië, Wilsons Promontory

Wat was het koud vannacht, snel maar even een badlaken bovenop de dekens gelegd en toen was het wel iets warmer. Al met al net niet liggen klappertanden. We zijn een beetje aan het ritme gewoon, we worden van de wekker wakker. Even onder de straal doorlopen en we nemen een lekker boterhammetje. Om net iets voor 9 zijn we weer op pad. Op naar Wilson Promotory is niet zo heel lang rijden maar we nemen ook nog wat tussen weggetjes anders zie je nog niets. In Sale nemen we een klein weggetje en komen wij bij een swingbrug uit. Niet meer ingebruik maar wel appart. Gaan nog even bij de informatie langs. Ron had gelezen van een hangbrug en dat zou net buiten Sale zijn. Maar nee dat is nog een fink stuk verder richting Yarram. Die kant moeten we toch op dus rijden we er maar heen. Nog even een kort weggetje naar de zee via Seaspray naar Yarram. Daar staan al snel de borden om naar Tarra Valley te gaan. Aan het begin van de route doen we eerst even een bakje met een sandwich en we kunnen we weer tegenaan. Stoppen nog even bij een watervalletje en dan op naar de hangbrug. Via het regenwoud komen we uit in Balook en niet veel verder heb je de hangbrug. Moet er wel een stukje gelopen worden. Vesten aan want zo warm is het nog niet een graadje of 15 maar en af toe valt er ook een drup regen. Lekkere wandeling. Horen diversen vogels alleen zien we ze niet. Eenmaal bij de brug aangekomen even wat plaatjes schieten we lopen het stukje weer terug. Nemen een andere route terug en wat komt er over de weg heen huppelen, jawel hoor een kangoeroe. Net wel net niet vast kunnen leggen een stukje verder op komen we er nog meer tegen. Maar net te ver om een plaatje van te schieten. Eenmaal weer beneden aangekomen gaan we weer richting Yarram. In Foster doen we nog een bakje en dan op naar Wilson Promotory. Een natuurgebied. Hopelijk hebben we nog een plekkie voor de camper. Eenmaal in Tidal River aangekomen blijkt het kantoor om 4 uur al te sluiten en het is al 5 uur dus zoeken we maar een plekkie in de hoop dat we niet op iemands plekkie staan. Dat zien we dan wel. Eerst even een lekker toasje en dan is het alweer tijd om te gaan eten, rijst met Creamy mushroom souce. Smaakt best. Nog even een lekker bakje en dan is het alweer bijna tijd om naar bed te gaan. Even een kaartje leggen en dan weer slapen. Wekker staat al op de standaard tijd.