Vrijdag 22 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Vrijdag 22 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Vrijdag 22 oktober

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

26 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad

Zo lekker vroeg uit bed douchen en ontbijten. Om half 8 zitten we in de bus om te vertrekken naar het vissersdorpje Houtbaai waar een boottocht maken naar sealeiland. De zee is niet echt rustig maar net nog niet te druk om er zeeziek van te worden. We varen dus naar een robbeneilandje waar volop zeehondjes liggen groot en klein. Na een aantal plaatjes schieten gaan we weer terug aan wal en gaan op zoek naar een bakkie koffie. We stappen snel weer in de bus om naar Kaap de goede Hoop te rijden. De bus rijdt via de prachtige kustlijn en we kijken dan ook onze ogen uit. In het natuurpark Kaap de goede Hoop gaan we eerst naar de vuurtoren Cape point. Met het kabelbaantje naar boven om daar een aantal plaatjes te schieten. We komen goed weg, dicht aan de kant ligt een walvis niet geheel duidelijk te zien maar we schieten er natuurlijk wel een plaatje van. We kuieren op ons gemak naar beneden en gaan eerst even een hapje eten. Na het eten gaan we naar het meest zuidelijkste puntje van Kaap de goede hoop om er een aantal plaatjes te schieten. En jawel hoor de eerste wilde beesten komen we tegen . Struisvogels en bavianen. Snel de camera pakken en dit natuurlijk even vast leggen. We vervolgen onze reis naar de beroemde Kirstenbosch Botanische tuinen. We drinken eerst iets en gaan dan op ons gemakje door de tuin heen lopen. De eerste dag van de rondreis zit er volgens het programma alweer op. We gaan vanavond met de hele groep eten aan het Waterfront. Maar dat is pas rond een uurtje of 8 dus eerst sluiten we onze vensters nog even. Na het tukkie is het tijd om met de taxibusjes naar het Waterfront te gaan. We gaan lekker met z’n alle op het terras zitten met natuurlijk de heathers aan want die kun je wel gebruiken. Zo lekker gegeten en met de taxi busjes weer terug naar het hotel. Waar we met een gedeelte van de groep nog een afzakkertje nemen om nog even lekker na te kletsen. Even is in het rond gekeken maar de temperatuur heeft er voor gezorgd dat er diversen rode gezichtjes tussen zitten dus dat wordt smeren. Rond een uurtje of 12 gaan we lekker slapen. Morgen hebben we een snipperdag dus kunnen we zelf kijken wat we doen. De wekker gaat op half negen want anders is de zaterdag zo voorbij en dat kunnen we niet hebben.