Vrijdag 29 oktober - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Vrijdag 29 oktober - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Vrijdag 29 oktober

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

08 November 2010 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Plettenberg Bay

Om half 6 loopt de wekker af want we gaan walvissen spotten. Het ontbijt staat nog niet gereed want we zijn natuurlijk veel te vroeg. Na een klein ontbijt gaan we met de bus naar de bay, reddingsvesten aan en dan lopen we op ons gemak naar de boot. Na een klein kwartiertje varen zien we de eerste walvis al. Mooi gezicht weer dichter bij als de vorige keer. We volgen de walvis en zijn jong. Er zitten diversen walvissen dus we zien er genoeg. We klimmen bovenop zodat we beter kunnen kijken. Na een poosje zien we ook de zeehondjes en we varen dan nog ook nog naar een eilandje waar de kleintjes liggen. Na een kleine 2 en half uur varen gaan we weer terug naar de wal. De boot wordt van het water naar het strand afgeschoten. Nog even een stukje lopen om de reddingsvesten inleveren en dan naar de Township. Een klein stukje met de bus en we lopen op ons gemak er doorheen. Je moet je door heel veel dingen heen kijken veel armoede en huisjes wat op ons tuinhuisje lijkt alleen dan zo rot als de peren. Maar ja dat is hier de wijze van leven. De mensen komen van het platte land en komen naar hier om te kunnen werken maar willen dan voor weinig verwonen. We krijgen eerst een kleine uitleg van een paar dames en dan lopen we vervolgens door de steegjes naar de kleuterschool. De kindertjes zijn er niet want die zijn een dagje uit. Van daaruit gaan we ook nog even naar de supermarkt en ook kijken we nog even in het plaatselijk hotel kosten 150 rand voor een nacht. Na een klein uurtje wandelen gaan we weer terug naar de bus om de tour te vervolgen. We rijden naar Tsistikamma waar we eerst een hapje gaan eten voor we een stuk gaan lopen. De bergketen is zo’n 80 km lang en is een Nationaal Park. We gaan even een lekker stukje lopen na het eten via een aangelegd pad, op naar de hangbrug. Ron moet inderdaad wel weer even met de brug schudden op het moment dat ik over moet steken maar dat zijn we wel gewoon. Rond een uurtje of 3 gaan we weer terug naar het hotel waar we eerst even een pilsje gaan pakken want dat hebben we wel verdient. Nog even een lekker tukkie in de kamer en rond een uurtje of 7 gaan we met z’n alle in het hotel wat eten. Daarna nemen we nog een paar pilsjes en vervolgens gaan we op tijd naar bed want morgen moeten we weer om half 8 in de bus zitten.