29-10 Malang - Bromo - Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 29-10 Malang - Bromo - Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

29-10 Malang - Bromo - Malang

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

02 November 2011 | Indonesië, Malang

Niet te geloven om kwart over 12 gaat de telefoon, wakker worden. We gaan vandaag de zonsopgang bekijken. We nemen een bakje koffie en nemen een ontbijtbox mee. De kleine busjes in en we gaan. Eerst een kleine 2 en half uur rijden en dan gaan we in de 4wheele drive verder naar de plaatst voor de zonsopgang. Gelukkig hebben we een vest meegenomen want het is hier aardig fris koud eigenlijk. Om een uurtje of 5 is het dan zo ver de zon komt op en wat denk je net achter een wolkje dus even langer wachten en we kunnen plaatjes schieten. Na deze mooie zonsopgang gaan we met het groepje dat is meegegaan ontbijten. Een lekker warm bakje erbij en dan op naar de Bromo. Wat een weggetje. Of alleen maar steentje of alleen maar zand dan weer een stukje weg en we zitten nog lekker hoog in de bergen dus Ina kan haar lol weer op maar wel een pracht gezicht. Eenmaal op de zandvlakte aangekomen moeten we eerst een stukje lopen. Je kan met een paardje maar we gaan gewoon lopen. Eenmaal onderaan de berg aangekomen gaan we van start. Een flinke klim in het mulle as. De paarden lopen alles los en het gaat op sommige plaatsen aardig omhoog. Na een poosje komen we samen bij de trap aan, nou ja trap helemaal bedolven onder de as. Nog maar een klein stukje en dan zijn we er. Wat een klim. Op zijn tijd even stoppen om op adem te komen en dan kunnen we weer. En ja hoor boven. De Bromo hoor je nu niet pruttelen maar je ziet hem wel roken. We nemen een paar leuke foto’s en gaan na een klein kwartiertje weer met de trap naar beneden. Wat een belevenis. Eenmaal beneden hebben we geen spijt dat we zo moeizaam naar boven zijn gegaan. Schouderklopje voor ons beide. We stappen de 4wheele weer in en gaan terug naar de groteren busjes, weer langs diezelfde onverharde weggetjes. Eenmaal bij de bus aangekomen worden de wegen niet veel beter, wel breder maar ook niet overal even best. Rond een uurtje of 12 zijn we weer bij het hotel. Daar nemen we een pilsje en gaan vervolgens eerst even een paar uurtjes slapen. In de middag lopen we nog even naar de stad om de benen te strekken. ‘s Avonds eten we in het hotel een hapje en een drankje en gaan weer lekker op tijd naar bed want morgen moeten we om 7 uur alweer in de bus zitten.