Vrijdag 18 september - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 september - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 september

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

20 September 2009 | Verenigde Staten, San Francisco

San Francisco

Vroeg uit de veren. Om half 10 gaan we met de shuttle naar de stad, dus de wekker loopt af om half 8. Niet echt lekker geslapen maar ja dat komt vannacht wel weer goed. Eerst even lekker een douche een ontbijt en we zijn maar weer eens weg. Gaat trouwens goed met dat busje en de camper heeft ook een dagje rust. Rond een uurtje of 10 zijn we in de stad. Met de cable car gaan we naar de stad. Fisherman Wharf. Eerst lopen we naar de ferry om naar Alcatraz te gaan maar deze is voor vandaag al niet meer mogelijk dus slaan we dat maar over anders moeten we morgen weer naar de stad. Lopen naar pier 39 en kijken daar op ons gemakje rond en gaan even een bezoekje aan de zeehonden op de drijvende vlotten die er speciaal voor weggelegd zijn. Na dat alles nemen we eerst eens een bakje koffie met iets erbij. We nemen een kleine rondvaart die onder de Golden Gate gaat en een rondje om Alcatraz doet. Daarna gaan we eerste ergens een hapje doen want dat is al weer een poosje geleden en we lusten natuurlijk iets te drinken. Ron hoeft namelijk niet te rijden vandaag dus een pilsje smaakt met deze temperaturen wel. Dat laatste is een verschil met de vorige keer toen stond het te regenen en nu is het stralend weer. We lopen lekker steeds in de schaduw, de zon is eigenlijk te warm maar je hoort ons niet klagen. We gaan met de cable car naar Union Square en doen ook nog een stop bij het beroemde kronkel straatje Lombard street. Een heleboel gezien en rond de klok van 7 gaan we maar richting China Town want daar worden we ook weer opgehaald met de shuttle bus. Maar eerst natuurlijk een hapje doen. En waar zal dat zijn, natuurlijk in China Town. Lekker gegeten trouwens nu op zoek naar de opstap plaats. Redelijk snel gevonden we zijn te vroeg dus nog een kroegje in om iets te drinken. Om 10 uur zijn we weer op de camping nemen nog iets te drinken en gaan lekker op tijd naar bed. Veelgelopen vandaag. Morgen weer een lange dag voor de boeg, op weg naar Lake Tahoe.