15-10 Medan - Bukit Lawang - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 15-10 Medan - Bukit Lawang - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

15-10 Medan - Bukit Lawang

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

19 Oktober 2011 | Indonesië, Batavia

Om 7 uur loopt de wekker af en we gaan op ons gemak eerst even lekker douche. We hebben heerlijk geslapen. Om 8 uur met de kofffer alweer buiten staan dus snel even opfrissen. Even lekker ontbijten. Echt veel is het niet maar we hebben wat gegeten een bak koffie erbij en we kunnen er weer even tegenaan. Om half negen zitten we in de bus en gaan als eerst naar de grote moskee. Niet zo heel ver bij het hotel vandaan maar we gaan toch met de bus. De dames moeten een hoofddoek op en de heren in korte broek moeten een omslag doek over de korte broek aan. We doen op ons gemak een rondje moskee, deze is niet zo groot maar wel mooi om te zien. Dan gaan we weer een stukje verder en gaan naar het paleis van de Sultan, wat behoort tot de Koninklijke familie van de Malay stam. Daar nemen we ook een kijkje en vervolgens gaan we verder naar een chineese tempel. Ook daar lopen we een rondje en schieten we natuurlijk enkele plaatjes. Vervolgens gaan we de bus weer in en wijken iets af van het programma, we rijden gelijk naar het volgende hotel en doen morgen de krokodillen farm. Rond een uurtje of 2 arriveren we in het hotel maar om daar te komen moeten we eerst de loopbrug over lekker wiebelen. En dan nemen we eerst een boterhammetjes. We krijgen een korte uitleg voor een excurisie naar de oerangoetangs. Je kunt de korte versie doen maar je kunt ook een jungle track doen. We doen natuurlijk de 2e optie. Snel de tassen naar de kamer want om 3 uur gaan we al weg. Rugzak en wat drinken mee en we kunnen. Recht de jungle in. Flinke maar wel een leuke klim. Na een uurtje of 2 klauteren vinden we eindelijk een oerangoetang met een kleintje op zijn rug, en welke pech hebben we het begint net te regenen. Snel alles in de tas en snel terug naar het hotel. Tot op ons velletje zijn we nat. Snel even iets drinken en dan droge kleren en even een koude douche pakken want warm water hebben ze hier niet. Het is inmiddels al weer een tijd om te eten en aangezien het nog niet droog is gaan we in het hotel een hapje doen. We kletsen nog wat en gaan dan maar lekker slapen. Morgen moeten we weer op tijd in de bus zitten.