Van Canada naar Amerika - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Van Canada naar Amerika - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Van Canada naar Amerika

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

16 September 2008 | Verenigde Staten, Washington

Zaterdag 13 september Toronto. Niagara Fals 41617 41762

Nou we slapen vandaag een beetje uit want het is de bedoeling om met de bus naar Toronto toe te gaan en deze gaat pas rond 11 uur. Bij aankomst op het bus station besluiten we om toch zelf maar naar de stad te rijden. Het is een dik uur rijden met de bus en het weer is ook niet echt grandioos dus doen we het maar op deze manier. Na een klein uurtje rijden zijn we in de stad. We zetten de camper op een parkeerplaats vlak bi de CN tower en gaan te voet de stad in. Het is droog maar wel erg bewolkt en kunnen dus vanuit de CN toren niet veel zien. We lopen eerst nog even door de stad misschien klaart het nog op. Nou reken daar maar niet op. We nemen op ons gemakje ergens een bak koffie met een broodje en lopen verder. Na een kleine 2 uurtjes wandelen komen we weer bij de CN toren uit en het is alleen maar bewolkter geworden dus gaan we niet naar boven. Aangezien we niet zo heel ver van de Niagara Falls zitten en we anders weer een flink stuk terug moeten voor de cmping rijden we vandaag nog maar door naar de Niagara Falls. We rijden echter alleen nog wel steeds in de mot regen. En het is gewoon druk voor een zaterdag. Eenmaal aangekomen rijden we nog even naar de Falls misschien is het morgen nog veel erger met het weer en kunnen we helemaal niks zien. We boeken bij terugkomst op de camping een excursie voor de hele dag kunnen we op ons gemak alles bekijken. Nou nog even eten en dan naar bed want om kwart over 8 moeten we al weg.

Zondag 14 september Niagara Falls

De camper heeft een dagje vrij af en we nemen alleen maar het hoognodige mee. Als het gaat regen kopen we gewoon een regenjas. Ziet er dan wel een beetje naar uit maar ja nat worden is ook niet alles. Grant komt mooi op tijd aan rijden dus kunnen we gelijk instappen. We moeten nog wat andere mensen ophalen dus we zijn niet met z’n tweetjes zoals eerder gezegd werd. Het weer wordt alleen maat beter en we hadden niet gedacht dat het zo mooi zou blijven deze dag. Eerst rijden we langs de Falls naar een sluizen partij waar het water gestroomd toegelaten wordt. We stappen uit om achter de Falls te kijken, wat klotst dat water naar beneden zeg. Daarna rijden we vervolgens weer verder om diversen dingen te bekijken. Een dam een klok een botanische tuin, daar lopen we nog even doorheen met dit schitterende weer. Een dam en nog meer van die dingen die bij een rondleiding horen. Rond 1 uur gaan we eten en daar kunnen we over de Falls heen kijken een mooie plek om nog wat foto's te schieten. Daarna gaan we nat worden. De Maid of the Mist op, we krijgen een plastic regencape en dat is maar goed ook anders blijft er echt niks droog. Eerst varen we langs de USA Falls en daarna de Niagara Falls in leuke belevenis en echt mistig en nat. Daarna weer terug naar de bus en voordat we in de bus en voordat we in de bus zitten zijn we alweer droog. Dan gaan we even terug naar de camping om even op te frissen enn een schoon T-shirt aan te trekken. Vervolgen ons dagje uit. We gaan naar het dorpje Niagara on the Lake. Leuk dorpje met mooie en niet te betalen huizen. We vervolgen onze tour weer langs de Falls en nemen ergens iets te drinken. Vervolgens gaan we de toren in en wachten totdat de lichten gaan branden.In de tussentijd nemen we nog wat te drinken. Na 8 uur gaan de lichten aan. Mooi gezicht eerst gewone verlichting daarna gekleurde verlichting. Na een halfuurtje kijken gaan we naar beneden er staat een flink windje maar het is niet koud, Eenmaal beneden gekomen blijkt dat we net op tijd weg gegaan zijn het komt er met bakken tegelijk uit dus zitten we lekker droog in de bus. We worden voor de camper afgezet en het was een lange maar leuke dag. We nemen er nog een en gaan vervolgens slapen. Je kunt trouwens wel merken dat het seizoen is aflopen het wordt wel een stuk rustiger en er gaan veel recepties al om 8 uur dicht.

Maandag 15 september Niagara Falls Winfield

Weer wakker geworden van de regen. Gelukkig was het vannacht niet zo warm dus hebben we iets beter kunnen slapen dus. We hebben het ochtend ritueel weer en stappen snel in want we moeten een flink eind rijden vandaag. Weer terug naar America. Het stukje Canada dat we wilden zien hebben we gezien en langzaam moeten we weer terug dus. De bedoeling is om naar Gettysburg te rijden maar de plannen wijzigen onderweg. We gaan morgen al naar Washington dus rijden we niet helemaal naa Gettysburg en laten Williamsburg dus ook liggen. Om 9 uur vertrekken we weer. Stoppen nog even aan de grens en gaan vervolgens weer rijden. Onderweg stoppen we voor een bakje koffie en bij M nemen we een hamburger en patat tussen de middag. Weer lekker verder rijden en rond de klok van 4 stoppen we op een camping in Winfield. We zijn het rijden zat en gaan lekker op ons gemakje buiten zitten want het is inmiddels lekker weer buiten. Ron kookt en Ina tikt het verslag. We nemen een bakje koffie en een borrel en gaan weer lekker slapen morgen rijden we dus naar Washington.