Woensdag 30 September Mile 180 - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Woensdag 30 September Mile 180 - Reisverslag uit Mesa Verde, Verenigde Staten van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 September Mile 180

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

03 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Mesa Verde

Moab Mesa Verde

Het is vreselijk warm geweest vannacht echter koelde het rond een uurtje of 2 af. Het begon te regenen en te waaien dus moesten de ramen die openstonden weer dicht. Om 8 uur loopt de wekker af en we beginnen aan ons ritueel. Douchen eten en vertrekken. Vandaag gaan we naar Mesa Verde. Niet zover rijden dus doen we het op ons gemakje aan. Rond een uurtje of 11 komen we aan het is nog steeds bewolkt maar wel droog, en je kunt wel een vestje aan gebruiken want het is fris. We kijken eerst even of je in het park kunt slapen, en jawel hoor er is nog plek maar dan zonder water en stroom. Maar dat is niet zo erg slapen doe je toch zonder licht en zonder water dus. We rijden op ons gemak het park binnen. Het is alweer tijd om te eten dus doen we snel een broodje met iets te drinken. Stoppen als eerste bij het Visitor Center om te kijken wat er allemaal te doen is. We nemen 2 kaartjes voor het Balcony House. Wat ons te wachten staat weet Ina nog niet Ron al wel want die heeft verder gekeken dan zijn neus lang is. We nemen een kaartje voor 3 uur dus we hebben nog even de tijd. Lopen nog even een rondje in Chapin Museum en gaan dan naar Balcony House. Onder begeleiding van een Ranger gaan we een stukje klimmen en kruipen door smalle gangetjes. Dat is nog niet zo erg maar het is aan de rand van een afgrond kun je nagaan hoe Ina zich nu voelt. Maar ja ze zal mee moeten. Als eerste lopen we via een aangelegd pad naar beneden. Achter ons wordt het hek gesloten en we kunnen dus niet meer terug. Als eerste moeten we een ladder van 36 treden omhoog. Dit tegen de klif omhoog dus. Ron is helemaal in zijn sas en Ina gaat gewoon mee. Eenmaal boven komen we aan bij een smalle klif waar we doorheen moeten om bij de cliffdwelling te komen. Dit zijn huizen die vroeger door de indianen in de bergenrand gemaakt werden. Daar zijn er nog een aantal van gevonden of weer gerestaureerd. Leuk om dit onder begeleiding te doen. Via een trap naar boven, via een klif naar binnen vervolgens via een tunnel en een trap weer naar boven. Dit alles duurt een klein uurtje en we gaan snel weer verder want bij het museum is ook nog het een en ander te zien. Eerst even een bakkie doen geen koffie maar een bakje taco soep. Lekker met een broodje. We lopen daar op ons gemak naar Spruce Tree House, dit zijn ook van die woningen die in de wand van de berg gemaakt zijn. Nu kun je er naartoe lopen via een pad maar vroeger moest je allerlei kapriolen uithalen op er te komen. Even rond gelopen en natuurlijk weer een aantal foto´s gemaakt. Het is inmiddels alweer een uurtje of 6 dus rijden we naar ons lapje grond zonder stroom en water. Eerst even water tanken en de wc leeg. De hertjes lopen hier gewoon langs de camper af. Daarna drinken we eerst op ons gemak iets en beginnen dan met koken. Niet te veel stroom verbruiken anders moeten we morgen de camper aanduwen, wat dacht je van de generator. Doen een bakje koffie en dan een spelletje kaart. Een rondje hoef je hier niet te lopen want het is hier hartstikke donker. Weer 2 x verloren dus nu is de stand 10-3 maar het blijft leuk kaarten.

• 05 Oktober 2009 - 13:25

Marian:

He he, een paar bekende gezichtjes en ook nog als cliffhangers !!
    XXX