Zondag 24 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Zondag 24 oktober - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Zondag 24 oktober

Door: Ron en Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

26 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kaapstad Wijngebieden

Heel vroeg hoeven we ons bed niet uit dus op ons gemak douchen ontbijten en de bus weer in. We gaan vandaag het programma hervatten. We rijden door de wijngebieden en zien heel veel druiven. We rijden eerst naar een museum in Franschenhoek maar dat is natuurlijk op zondag gesloten dan maar op naar de winkelstraat. Echt mooi weer is het niet, regen dus snel de plu en een zaakje opgezocht waar je een bakje koffie kon doen en inmiddels was het ook al weer tijd om een bakkie te doen. Dus het onaangename met het aangename gecombineerd. Een lekker bakkie met een pannenkoek weer eens iets heel anders. In de tussentijd is het gelukkig weer een beetje opgedroogd en lopen we op ons gemak de winkelstraat af. Niks gekocht maar dat wisten we natuurlijk al. Na de lunch stappen we de bus weer in om in de buurt van Stellenbosch naar een wijnproeverij te gaan. Maar eerst maken we een stop bij de gevangenis waar Nelson Mandela zijn laatste weken heeft doorgebracht in gevangenschap. Eerst krijgen we daar een kleine maar leuke rondleiding maar dan op naar het proeven. Zelfs Ron proeft mee. Niet alles is even lekker maar daar is het proeven voor. Na een kleine 2 uur zit het er weer op en gaan we richting hotel in Stellenbosch. Daar zetten we de spulletjes op de kamer en gaan op ons gemak een pintje nemen in de bar.Om 7 uur hebben we met z’n alle afgesproken om te gaan eten. Lopend buffet dus de loopschoenen maar snel aangedaan. Lekker gegeten. Na het eten gaan we met een groot gedeelte van de groep nog een afzakkertje nemen en rond een uurtje om 1 gaan we dan ook maar naar bed. We kunnen uitslapen morgen ochtend Om 10 uur hoeven we pas in de bus te zitten dus de wekker op half 9

• 26 Oktober 2010 - 20:56

Lia:

Huh, Ron aan de wijn...stond tie wel koud?

• 30 Oktober 2010 - 19:09

Marian:

Proeven wel maar wat voor een gezicht hij er bij trekt ...... had je toch wel geregeld dat hij het met een biertje kon wegspoelen????