24 april Rabat Meknés Fés - Reisverslag uit Fez, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 24 april Rabat Meknés Fés - Reisverslag uit Fez, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

24 april Rabat Meknés Fés

Door: ronina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

08 Mei 2012 | Marokko, Fez

De wekker gaat om half 8 en we gaan weer met de 1 1/2 regel aan de slag. Om 9 uur zitten we dan weer in de bus om onze reis te vervolgen naar Meknés. Na een zeer eenvoudig ontbijt, brood ei marmerlade en een soort smeerkaas. Een lekker bakje koffie erbij en we kunnen om 9.0 uur aan de trip van vandaag beginnen. Iedereen is weer ruim van te voren aanwezig dus we vertrekken mooi op tijd. We komen bij de Bab Mansour aan de toegangspoort van de stad Meknés. Even wat plaatjes schieten en dan de bus weer in op naar de mausoleum van sultsn Moulay Ismail die in de 17e eeuw Menkés uitkoos als nieuwe residentie. Hij heeft heel veel gebouwd paleizen stadsmuren pakhuien en ga zo maar door. We gaan natuurlijk ook nog een stukje lopen door de vele smale staatjes (medina) waar we van alles tegen komen. Van kippenboer, je kunt ze zo uitzoeken en voor je neus maken ze hem af. Veel garen winkeltjes en heel veel slipperboertjes. Raar dat ze hier steeds een straat vol met het zelfde hebben dus als je een klosje garen moet hebben kun je wel kiezen uit 2o winkeltjes op een rijtje. Kruiden zie je ook overal staan. Na een flinke wandeling wordt het weer tijd voor een hapje eten. We hebben weer lekker gegeten en kunnen dus de reis weer voort zetten, op naar Volubilis een vroegere romeinse stad. Op de pilaren hebben de ooievaars hun nesten gemaakt en dat zijn er nogal wat. Lekker stukje gelopen en wat plaatjes geschoten en na een paar uurtjes weer naar de bus om verder te gaan. We moeten nog een aardig eindje rijden voordat we in Fés zijn. Hier slapen we 2 nachtjes. We eten weer lekker in het hotel en ook vanavond doen we met een groepje nog wat napraten morgen weer op 9 uur in de bus dus kunnen we lekker op ons gemak nog eventjes door kletsen.