25 april Fés - Reisverslag uit Fez, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu 25 april Fés - Reisverslag uit Fez, Marokko van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

25 april Fés

Door: ronina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

08 Mei 2012 | Marokko, Fez

Na het ontbijt gaan we met de bus naar de stad. We komen met regelmaat het vervoersniddel van Marokko de ezel. Deze vervoerd echt van alles en hebben op sommige plekken zelfs voorrang dus uitkijken maar. We gaan vanmorgen de historische stad Fés el Bali we gaan de medna in en lopen door diversen smalle straatjes. We zien koperslagers en gaan langs bij een leerlooierrij. Echt fris ruikt het er niet maar je zult er maar moeten werken. Diversen kleuren leer zie je verschijnen en natuurlijk kun je er ook leren jassen kopen we passen er een paar maar ze zijn ons nog te duur, misschien komen we ze nog wel ergens anders tegen. Gaan ook nog nog bij een stoffenzaak langs kleden worden nog met de hand geweven. Vervolgens lopen we door de smalle straatje en kunnen we een kijkje nemen in een klasje. De kinderen zingen een liedje en we gaan weer verder.We lopen nog even door om vervolgens bij de Bab Boujloud aan te komen, een poort en door deze poort kom je uit bij de 60 jaar oude koraanschool. Niet meer in gebruik maar wel indrukwekkend om te zien.Vervolgens bezoeken we ook de Medersa Bou Inania de eerste universiteit in Maraokko voorzien van talrijke mooi gekleurde mozaik tegels,In dit gedeelte van de medina is het trouwens verboden voor ezels. Na een lange dag gaan we ook nog een pottenbakker bezoeken. Deze maakt de Tajine en de mozaiek tegels. Van hieruit gaan we naar het hotel, Rond een uutje of 6 arriveren we en na het uitdelen van de kamers gaan we eerst even een lekker glas bier bemachtigen. Rond een uurtje of 8 gaan we weer eten. Lopend buffet deze keer. Kun jezelf kiezen wat je neemt. Rond een uurtje of 11 sluiten we de avond weer af en gaan we slapen. Rustige kamers want tot op heden hebben we altijd aan een straat geslapen, niet dat we er last van hebben gehad maar het is hier wel lekker rustig.