Vrijdag 3 october Wilson Promotory Phillip Island - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Vrijdag 3 october Wilson Promotory Phillip Island - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Vrijdag 3 october Wilson Promotory Phillip Island

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

03 Oktober 2014 | Australië, Wilsons Promontory

Vrijdag 3 october Wilson Promotory Phillip Island (Cowes) 188 Km
Zo de wekker loopt voor Ron af Ina is al een poosje wakker ook vannacht wakker geweest en gewoon niet meer kunnen slapen. Even een spelletje en toch maar proberen 3 uur is nogal vroeg om wakker te zijn toch. Weer even een lekkere warmen douche vannacht was het ook weer niet al te warm maar hopen dat het vandaag iets warmer gaat worden. Zoals het ernaar uitziet moet dat wel lukken. Na het ontbijt gaan we Wilson Prom nog even bekijken maken een wandeling naar het strand en lopen nog een klein stukje. Aan de kant van de weg zien we wat kangoeroes zitten en daar lopen we op ons gemak even naar toe. Even wat plaatjes schieten en we kunnen weer verder. Via wat binnen weggetjes komen we al aardig vroeg op Phillip Island aan. Eerst even een plekje om te slapen. Dan wat boodschappen doen en dan gaan we nog maar een stukje rijden. We gaan naar de Nobbies net voor bij de Pinguinparade. Dus rijden we voor die tijd niet meer terug naar de camping hebben kaartjes gekocht om de pinguins het strand op te zien komen. Even een hapje en we kunnen er weer tegenaan. Even op ons gemak een rondje gedaan en wat plaatjes geschoten. Het is niet de moeite om terug te rijden dus gaan we alvast maar naar de Pinguin parade. Nemen een lekker bakje drinken en maken even gebruik van de Wifi. Hebben alleen de telefoon bij dus het verslag nog steeds niet in de lucht. Om 17.45 komen de pinguins aan wal. Lopen alvast maar op ons gemak naar de tribunes maar daar is het al snel aan de frisse kant. En jawel hoor zo nu en dan een groepje pinguins aan wal. Snel de warmte opzoeken want we zijn aardig aan het koukleumen. Ron gaat iets eerder weg en neemt snel een bakje warme koffie even ontdooien. Eenmaal in de camper de verwarming op hoog en we zijn zo weer warm. Eenmaal op de camping is het al weer een uurtje of 8 dus eten we snel een hamburger. Even de afwas en dan is het alweer tijd om nog wat te drinken. Even nog wat boekjes lezen en dan weer op tijd naar bed. Morgen gaan we naar Melbourne.