Zaterdag 28 tot 30 sept Van huis naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 tot 30 sept Van huis naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 tot 30 sept Van huis naar Singapore

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

05 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

Zaterdag 28 september Amsterdam Dubai 5145 KM.
De koffers zijn gepakt en we kunnen. Marian en Laura brengen ons naar Breda om vervolgens de reis te beginnen. Om 10.58 uur gaat de trein precies op tijd weg. We zijn eigenlijk net iets te vroeg want de koffers kunnen we nog niet kwijt. Maar even wachten dus. Om een uurtje of 1 kunnen we door de douane. Tijd voor een bakkie en een pilsje en jawel hoor we zoeken Café Amsterdam op volop plek. Na een bakkie en een pilsje nemen we ook nog maar iets te eten, toastie is dan wel voldoende om de magen weer even te vulllen. Jammer genoeg hebben we geen plekie bij het raam maar zitten langs het gangpad. Na een poosje komen ze met eten en wat te drinken. En als we dat achter de rug hebben proberen we een tukkie te doen. Ron heeft iets meer zijn ogen dicht dan Ina maar hopen dat we van Dubai naar Singapore meer slapen, dan is het immers eigenlijk al nacht. Om een uurtje of 12 arriveren we in Dubai. Koffers hoeven we niet te halen dus gaan we eerst even de benen strekken.

Zondag 29 september Dubai Singapore 5491 KM
Na een pilsje en een hamburger is het tijd om weer in te stappen. Weer een 380 wat een volk gaat daar in. Een klein dorp moet zeker passen. We zitten in het midden van het vliegtuig en ook deze zit weer bommetjes vol. Gelukkig lukt het ons beide nu wel om een beetje te slapen. Na een uurtje of 5 vliegen komen ze met het ontbijt langs. Bakje koffie erbij en om 15.00 uur nieuwe tijd arriveren we in Singapore. De koffers waren er supersnel dus konden we de trein opgaan zoeken om in the City te komen. De metro en 2 maal overstappen en we zitten in de buurt van het hotel. Nog wel even zoeken maar hebben het toch maar weer gevonden. Snel de koffers de kamer in en dan snel wat drinken. Het is hier wel lekker warm. Morgen iets koelere kleding aan. Of het helpt weten we niet. Snel doen we ergens een hapje Mexicaans lekker, en dan maar naar bed is hier inmiddels al wat later en we zijn toch een beetje teut van de reis. Morgen willen we toch weer op tijd eruit want we willen natuurlijk wel iets zien van Singapore.

Maandag 30 september Singapore.
Op tijd de wekker want we gaan natuurlijk wel wat zien vandaag. Vannacht heeft het flink staan regenen en onweren. Maar gelukkig is het als we wakker worden weer droog. De zon is er wel maar schijnt niet volop. Gelukkig maar het is hier al warm genoeg. Eerst even douche en ontbijten. En dan gaan we met de hop onn hop off bus mee. Eerst nemen we de rode route en stappen we uit bij het Sands Sky Park. Een groot gebouw 3 flats met een groot dak Marina Bay Sands. Met de lift naar boven. Moesten natuurlijk kaartjes gekocht worden want anders kwam je niet boven. Mooi gezicht, jammer dat het niet heel helder is anders kon je nog verder kijken. Even een glas drinken want het is lekker dorstig weer. Na een poosje rond te hebben gelopen gaan we de bus weer opzoeken. Nu pakken we de gele route. Rijden langs de botanische tuinen. Stoppen niet misschien morgen wan we moeten op tijd terug zijn voor het avond gebeuren. Stappen wel in de winkelstraat uit Orchard Street even uit om de benen te strekken en een hapje te eten. Natuurlijk gaan we geen winkels in. Diversen dure merkwinkels dus toch niet voor ons weggelegd. Het wordt weer een beetje tijd om richting hotel te gaan want om 18.00 uur worden we opgehaald voor de nacht safari. Even de voetjes laten rusten en op ons gemak even wat drinken en dan is het weer tijd om in de bus te stappen. Na een korte stop in het hotel gaan we nog even iets drinken voordat we de nachtsafari gaan doen. Om 6 uur zouden we opgehaald worden maar dat was al ruim een kwartier later. Eenmaal aangekomen stappen we in het trammetje om een avond tour te maken. Leuk aangepakt toch al aardig donker maar de dieren worden wel uitgelicht. Van alles was er te zien. Neushoorn olifanten nijlpaarden leeuwen tijgers beren tapier diversen soorten hertjes en ga zo maar door. Na de tour gaan we het theater in voor een leuk in elkaar gezette show. Daar zien we de wat kleinere dieren. Luiaard slang otters en nog meer van dat kleine spul. Doen we nog een klein stukje van een route lopen want we moeten wel op tijd terug bij de bus zijn. Nog snel even een natje en we kunnen de bus weer in. Eenmaal bij het hotel aangekomen lopen we een stukje om nog snel een hapje te doen. Ron iets van beef Ina kip allebei een beetje rijst erbij en we hebben weer gegeten. Inmiddels is het alweer tijd om naar bed te gaan, rond een uurtje of half 12 gaan we weer onder de dekens. Morgen weer op tijd op alweer de laatste dag in Singapore.