Dinsdag 8 Oktober Tom Price Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Dinsdag 8 Oktober Tom Price Port Hedland - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Dinsdag 8 Oktober Tom Price Port Hedland

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

08 Oktober 2019 | Australië, Port Hedland

Dinsdag 8 Oktober
Tom Price Port Hedland

We zijn alweer lekker op tijd wakker. Ff lekker opfrissen wat eten en we gaan weer rijden. Best wel weer een flink eind maar dat kan hier ook niet anders. We stoppen natuurlijk in het Karijini National Park. Eerst een gravel weg en dat kost ons de koffie. Dat wordt schoonmaken vanavond. Mooi park maar eigenlijk heb je een 4W nodig om ergens te komen. Maar kunnen toch op een paar plaatsen komen met onze bus. Fortecue Falls. Zou je naar toe kunnen lopen maar is een aardige klim naar beneden en natuurlijk ook naar boven met temperaturen van boven de 40 is dat voor ons niet weggelegd dus maken we maar een foto vanuit de verte. Gelukkig kunnen we met het fototoestel ook inzoemen. Vreemd dat je op eens een waterval ziet in dit droge stuk. Bij de Circular pool zijn diversen mensen aan het zwemmen maar ook dat is een flinke daling en klim. Toch wat plaatjes kunnen schieten en we rijden weer verder. Je kunt je niet voorstellen hoe lang je kunt rijden voordat je iemand inhaalt. Ina doet ook weer een stukje en Ron probeert een beetje te slapen. Lukt hem wel. Eenmaal aangekomen in Port Hedland blijkt dat het een mijnwerkers streek is en waar we overnachten is een camping aangrenzend aan een dorp voor mijnwerkers. LandingPort Hedland. Gaan eerst wat boodschappen doen. Zetten de camper weg en we gaan deze koffie vrij maken. Bijna alles zit onder maar ja. Na een uurtje is bijna alles weer opgeruimd geen koffie meer maar dat is weer te koop. Flink wat zweet gekost want het is aardig aan de temperatuur. Airco kan het niet bijhouden. Vanavond gaan we zeer apart uit eten. Een grote zaal voor de mijnwerkers. Van koud tot warm eten je kunt niet kijken en het staat er. Je ziet ook iedereen bakjes inpakken voor de volgende dag of voor de volgende morgen. Na een lekker maaltje gegeten te hebben gaan we weer terug. Nemen nog wat te drinken en gaan we weer slapen. Airco lekker aan anders is het niet te doen.