Zaterdag 12 Oktober Derby Fitsroy Crossing - Reisverslag uit Fitzroy, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Zaterdag 12 Oktober Derby Fitsroy Crossing - Reisverslag uit Fitzroy, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Zaterdag 12 Oktober Derby Fitsroy Crossing

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

12 Oktober 2019 | Australië, Fitzroy

Zaterdag 12 Oktober
Derby Fritzroy Crossing

De wekker hebben we niet meer nodig zijn al weer op tijd wakker. Eerst even een frisse douche en een ontbijtje. We gaan op ons gemakje weer rijden. Niet zo heel ver vandaag. Moeten natuurlijk wel zorgen dat er voldoende diesel in zit. Je kunt hier uren rijden voor je iemand tegen komt. Zo af en toe een roadtrain, en die gaan we dan voorbij omdat deze langzamer gaan dan ons. We komen nog een aantal roadhousejes tegen en doen er een bakkie. Rond een uurtje of 2 zijn we al in Fitsroy Crossing gaan alvast wel een camping zoeken. Dat wordt vandaag de Crossing Inn, en niet lachen onder de naam van Halderbergen Gemeente. Hopelijk hebben we nog een plekkie. Staat zo vol dat we kunnen kiezen. We zijn zomaar alleen. Om 4 uur gaat er een boot door de Kimberleys en rijden op ons gemak die kant alvast maar uit. Duurt nog even dus gaan we in de stad maar een bakkie doen. Moeten wel om half 4 weer terug zijn anders is de boot weg. De Geiko Gorge boat tour. Leuk varen in de Kimberleys. Is niet druk op de boot is dan ook de laatste week dat deze vaart. Water staat aardig laag. Zien wat zoetwaterkrokodillen die zijn niet zo groot. Ook zien we pelikanen en ja hoor kangoeroes maar dan de kleine uitvoering. Walibietjes. Om een uurtje of 6 zijn we weer terug bij de bus en rijden op ons gemak naar de camping. En omdat het al wat donker begint te worden komen ook de kangoeroes te voorschijn. Natuurlijk een paar plaatjes schieten. Eenmaal terug op de camping doet Ron gelijk de deuren open en loopt richting restaurant van de Crossing Inn. Ook hier is het weer superdruk. 1 tafel wij dus. Ron neemt een lekkere steak en Ina gaat aan de kip. Na het eten nog een lekker bakkie koffie en we gaan weer naar de camper. Nemen nog wat te drinken en gaan slapen.