Donderdag 10 October Uluru Kings Kanyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Donderdag 10 October Uluru Kings Kanyon - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Donderdag 10 October Uluru Kings Kanyon

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

17 Oktober 2013 | Australië, Alice Springs

Donderdag 10 October Uluru Kings Kanyon 472 km.
Om half 6 loopt de wekker af om de zonsopgang bij Ayers Rock te bekijken. Wel vroeg maar leuk om te zien. We zijn niet de enigste er zijn er wel meer die zo gek zijn. Eenmaal aangekomen zetten we een bakje koffie en doen we gelijk maar een boterham. We rijden nog een keertje rond de Ayers Rock en gaan dan verder naar Katja Tjuta waar de The Olgas liggen. Het is inmiddels al weer een uurtje of 9 en we doen bij de Olgas onder een boom een ochtendtukkie. Na het tukkie gaan we weer verder en gaan we richting Kings Canyon. We tanken weer bij Curtin Springs en doen er weer een bakkie. We nemen de afslag en moeten dan weer een lange weg voor we in Kings Canyon zijn. Het einde van de verharde weg dus veel verder kunnen wij niet meer. We zoeken weer een plekkie er is maar 1 camping dus keuze is er niet. We moeten ook nog iets te drinken voor vanavond zal niet goedkoop zijn maar we gaan niet op een droogje zitten toch. Morgen ochtend rijden we even terug naar de Kings Canyon om een stukje te lopen bij 41 graden moet je in de middag niet gaan lopen maar in de ochtend. We kijken wel uit over de Kings Canyon dus kunnen we alvast wel een paar plaatjes schieten. Rond een uurtje of 7 gaan we weer iets eten. Het is lekker afgekoeld buiten dus nog even relaxen. Nemen nog iets te drinken en gaan dan maar weer lekker slapen wel met de airco aan anders is het niet uit te houden. Morgen zou het iets koeler worden dus.