Zondag 20 October Airlie Beach - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Zondag 20 October Airlie Beach - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Zondag 20 October Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

21 Oktober 2013 | Australië, Townsville

Zondag 20 October Airlie Beach 0 km
De wekker loopt om 6 uur al af want rond 7 uur worden we voor de camping opgehaald om een dag te gaan zeilen. Mogen ook nog een paar keer snorkelen en dat zal wel tegen vallen want dat is al weer een aardig poos geleden. De boot waar we mee varen is de Derwent Hunter een boot uit 1943. Leuk zeilschip niet al te veel mensen niet meer dan 40. Als eerste gaan varen we naar Blue Pearl Bay. Waar we met kleine bootjes naar het strand gebracht worden waar we even lekker kunnen snorkelen. Na een poosje hebben we weer door hoe e.e.a. in zijn werk gaat en kunnen we op ons gemakje een lekker eindje dobberen. Hier zien we een paar vissen. We gaan weer met de kleine bootjes terug naar de zeilboot en nemen er een lekker bakje koffie met een heerlijke chocolade cake. Na een klein half uurtje varen kunnen we weer in de kleine bootjes en ze zetten ons dan af op het Langford Reef. Een strook zand in het water met vandaar uit weer de mogelijkheid om te snorkelen. Onder ons zwemt een school vissen wel 100 stuks als het niet meer is. Ook zien we een schildpad vlak naast ons en onder ons door zwemmen. Wat een prachtig gezicht. Na een tijdje worden we weer opgehaald en doen we ons pak uit snorkelen kan nu niet meer en varen op ons gemak terug naar de haven. Natuurlijk is er ook nog een klein lunch lekker koud buffetje goed verzorgt en kwam ook goed uit want door als dat gesnorkel hadden we wel een beetje trek gekregen. Na de lunch vaart de de Derwent Hunter weer terug naar de haven. Ook hier komen al van die grote cruiseschepen. Rond een uurtje of half 6 zijn we weer terug op de camping een lange dag. Maar eerst even dat zoute water afspoelen. Op ons gemak even wat drinken en vervolgens lopen we op ons gemak naar de taverne om iets te eten want de koelkast is leeg. Morgen snel weer boodschappen doen.