Donderdag 9 October Kangoroo Island Penneshaw Flin - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Donderdag 9 October Kangoroo Island Penneshaw Flin - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Donderdag 9 October Kangoroo Island Penneshaw Flin

Door: Ina

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

09 Oktober 2014 | Australië, Penneshaw

Donderdag 9 October Kangoroo Island Penneshaw Flinders 225 Km
Zo weer lekker geslapen nu is Ina aan het opknappen en krijgt Ron het te pakken. Snel aan de strepsil en de aspro. Hopelijk heeft hij niet zoveel last als Ina. Maar we moeten weer verder dus. Eerst even een lekkere douche tot nu toe nog nergens geen koud water gehad. Daarna even een boterhammetje en we kunnen weer. Op de standaard tijd zitten we dan weer en we kunnen weer op weg. Kangoroo Island bekijken, Vandaag doen we de ene kant morgen de andere kant,. We stoppen eerst bij Prospect Hill. Men zegt 512 treden. Was een aardig klimmetje maar eenmaal boven kun je over het eiland heen kijken we staan nu op het smalste stuk en je ziet dus beide kanten goed. Snel even een plaatje geschoten en we gaan weer verder. Rijden nog naar Kingscode een leuk haventje waar de zeehondjes al lekker liggen te zonnebaden. We maken even stop voor een lekker broodje en gaan vervolgens verder naar Kangoroo Island Wildlife Park. Hier zitten koala's die mag je aaien en de kangoroes mag je eten geven. Wel speciaal voer. We gaan op ons gemakje in het grasveld zitten en al snel komen er een aantal die wel trek hebben. Met beide pootjes houden ze je handen vast bang dat je je handen weghaalt. Leuk na een poosje gaan we weer verder want er zitten nog meer dieren. Voornamelijk vogels. Na een kleine 2 uur gaan we weer verder. Op naar Stokes Bay. Door de stenen heen moet je naar het strand. Mooi helder water en we maken dan ook een kleine strandwandeling. Na het lopen doen we een lekker koud glas en gaan we vervolgens weer een stukje verder. Mooi tijd om een plekje op te zoeken om te slapen vannacht. We nemen weer gewoon een plekje op een camping morgenochtend weer lekker douchen want de temperatuur is inmiddels van die aard dat de vesten niet meer nodig zijn. We nemen een lekker koud blikje bier in het zonnetje eindelijk de stoelen en de tafel buiten,. Rond een uurtje of half 8 gaan we weer lekker eten. Gekookte aardappelen met erwten en een lekker varkenshaasje. Vervolgens nemen we nog een lekker glas drinken en gaan dan weer lekker slapen. Morgen loopt de wekker weer op de normale tijd af. Nog even een kleine toevoeging op