Vrijdag 18 Oktober Bitter Springs Katherine. - Reisverslag uit Katherine, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu Vrijdag 18 Oktober Bitter Springs Katherine. - Reisverslag uit Katherine, Australië van Ron & Ina Ostermeijer - WaarBenJij.nu

Vrijdag 18 Oktober Bitter Springs Katherine.

Blijf op de hoogte en volg Ron & Ina

18 Oktober 2019 | Australië, Katherine

Vrijdag 18 Oktober
Bitter Springs Katherine.

We zijn weer met de wekker wakker. Staan heerlijk in de schaduw dus is het niet zo warm. De vogels fluiten al weer volop. Eerst even een verfrissende douche en dan een ontbijtje. Rond 9 uur zitten we weer op ons plek om naar Katherine te rijden. Daar rijden we naar het VVV om iets te bespreken. Vanmiddag om 2 uur een tocht in de Nitmiluk Park en Gorges. Een kleine 32 km van de camping af, slapen vanavond in Riverview Tourist Village. Hebben we in ieder geval al een plekkie waar we niet bang voor hoeven te zijn want het is echt laagseizoen hier. Op ons gemak rijden we alvast richting Nitmiluk. We zijn aan de vroege kant dus doen er nog een bakje koffie. De boot gaat stipt 2 uur varen dus we zijn op tijd. De Nitnit tour. Met nog een paar andere varen we door de 1e gorge. Mooie plaatjes kunnen we schieten en drinken water op zijn tijd want is namelijk aardig aan de temperatuur. Na een klein uurtje varen leggen we aan en moeten naar de 2e gorge lopen. Leuke wandeling. Ook het 2e stuk is indrukwekkend. Schieten wat plaatjes en varen weer terug naar de aanleg plaats. Weer een lekker stukje lopen, is zo’n kleine 40 graden en we lopen recht in de zon. Na een kwartiertje komen weer bij de 1e boot uit. Varen weer terug naar het begin punt. Zien wat kangoeroes en wat mooie vogels maar die zijn natuurlijk weer te ver weg om op de foto te zetten. Eenmaal op de camping terug eerst wat kouds drinken. Koken buiten want binnen is het te warm. Kip met pasta. Veel honger hebben we niet, is aardig warm ook om 8 uur 's avonds nog. Drinken op ons gemak nog wat en gaan slapen.